Dersin Adı | İngilizce Temel Konuşma Becerileri |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ENG 310 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) |
| |||||||||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||||||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||||||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||||||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıSimülasyonAnlatım / Sunum | |||||||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Öğrenci merkezli etkileşimsel bir yaklaşımla tasarlanan bu ders, süreç içerisinde öğrencilerin farklı temel alanlardaki konuşma becerilerini geliştirmeyi amaçlar. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | ENG 310 dersi 3. sınıf öğrencileri için zorunlu bir derstir. Öğrencilerin akademik ya da mesleki alanlarda kendilerini daha iyi ifade edemilmeleri amacıyla tasarlanmıştır. Bu ders, akademik ve mesleki alanlarda "Pecha Kucha" olarak bilinen kısa sunumlara ve münazaralara katılmayı kapsar. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin Tanıtımı - Ünite 1 - Introduction to Speaking | Jones, A. (2023) Essential Speaking Skills. İzmir: Izmir University of Economics. Sayfa: 13-20 |
2 | Ünite 2: The Art of Listening | Jones, A. (2023) Essential Speaking Skills. İzmir: Izmir University of Economics. Sayfa: 21-31 |
3 | Ünite 3: Personality | Jones, A. (2023) Essential Speaking Skills. İzmir: Izmir University of Economics. Sayfa: 32-40 |
4 | Ünite 4: Exploring Famous Art / Street Art | Jones, A. (2023) Essential Speaking Skills. İzmir: Izmir University of Economics. Sayfa: 41-52 |
5 | Ünite 5: Memory | Jones, A. (2023) Essential Speaking Skills. İzmir: Izmir University of Economics. Sayfa: 53-60 |
6 | Ünite 6: Trust / Acting Responsibly | Jones, A. (2023) Essential Speaking Skills. İzmir: Izmir University of Economics. Sayfa: 61-70 |
7 | Ünite 7: Retail Sales / Entrepreneurship | Jones, A. (2023) Essential Speaking Skills. İzmir: Izmir University of Economics. Sayfa: 71-80 |
8 | Ünite 8: Conflict Resolution / Win Win Solution | Jones, A. (2023) Essential Speaking Skills. İzmir: Izmir University of Economics. Sayfa: 81-89 |
9 | Sözlü Sınav (Canlandırma) | Değerlendirme |
10 | Sözlü Sınav (Canlandırma) | Değerlendirme |
11 | Ünite 9: Applying for a Schengen Visa | Jones, A. (2023) Essential Speaking Skills. İzmir: Izmir University of Economics. Sayfa: 90-108 |
12 | Ünite 10: Schengen Visa Interview | Jones, A. (2023) Essential Speaking Skills. İzmir: Izmir University of Economics. Sayfa: 109-118 |
13 | Sözlü Sınav (Schengen Vize Mülakatı) | Değerlendirme |
14 | Sözlü Sınav (Schengen Vize Mülakatı) | Değerlendirme |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | Jones, A. (2023) Essential Speaking Skills. İzmir: Izmir University of Economics. Sayfa: 13-128 |
16 | Final Sınavı - Sözlü (Mülakat) |
Ders Kitabı | Jones, A. (2023) Essential Speaking Skills. İzmir: Izmir University of Economics. ISBN: 9786057272409 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | - | - |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 5 |
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 5 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 5 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | - | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 2 | 30 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 3 | |
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 3 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 8 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 16 | |
Final Sınavı | 1 | 12 | |
Toplam | 120 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanında teorik ve pratik bilgi ve beceriler kazanır. | |||||
2 | Sorunlara analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla yaklaşır. | |||||
3 | Küresel ve yerel muhasebe ve denetim standartları hakkında bilgi sahibidir. | |||||
4 | Muhasebe ve denetim problemlerine ilişkin bulgu ve çözümleri yazılı ve sözlü formatta aktarır. | |||||
5 | Muhasebe ve diğer yönetim bilgi sistemleri ile kuruluşların performansını eleştirel olarak değerlendirir. | |||||
6 | İş hayatında karşılaşılan gerçek durumlar için yenilikçi ve yaratıcı bir yaklaşım kullanır. | |||||
7 | Muhasebe ve denetimin temel alanlarında edinilen bilgileri stratejik bir bakış açısıyla bir araya getirir. | |||||
8 | Alanıyla ilgili çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. | |||||
9 | Hem liderlik hem de takım çalışması becerilerini etkin ve verimli bir takım üyesi olarak gösterir. | |||||
10 | İş kararlarını verirken ve değerlendirirken etik bir bakış açısına ve sosyal duyarlılığa sahip olur. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak işletmecilik alanı ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest